lördag, september 26, 2009

Blir helt sinnes....

Sitter nu och tänker tillbaka på igår kväll, galet hur respektlösa alla har blivit...

Igår när vi var och åt så började jag och Shanie skratta åt något som hon sa. Helt plötsligt så vänder en tjej sig till oss och säger : ursäkta, mat ro...vi är faktiskt i sverige...
Jag blev bara så himla förvånad, asså ok, vi kanske inte va helt tysta när vi skrattade men vem fan är tyst när man skrattar...och sen när ja tittar på tjejen får ja se att hon typ ser ut som en 10-åring.
Eftersom jag blir så himla chockad av vad hon sagt så kan ja inte säga något till henne utan fortsätter bara att stirra på henne medan Shanie går fram till henne.
När Shanie väl frågat henne vad hon sagt så svarar hon bara att Shanie ska hålla käften istället för att ge henne ett svar. Jag sitter bara kvar och lyssnar på vad hon säger och just när ja känner att det bara är att ge upp så säger tjejen : Du är SVART...du borde inte ens vara här, till Shanie. Jag menar vem fan säger något sånt?!

Jag kände bara att det inte var lönt att stå och skrika åt henne för att hon tydligen inte fattar vad fan hon sagt. Men kvällen blev bara sjukare...jag vänder mig om och får se min kompis TB utanför och han väljer att följa med in. När vi kommer in ser jag att både Shanie och Jenny står vid bordet och försöker få tjejen att förklara varför hon sagt det hon sagt men allt jag hör henne säga är : jag vet inte, jag tänkte mig inte för... Sen när blev det acceptabelt att häva ur sig något sånt överhuvudtaget, I mean, WTF?!

Efter typ 20 minuter när allt lugnat ner sig så börjar hon tro att hon är värsta "big girl" och försöker komma med klyftiga kommentarer. Jag tittar bara på TB och vi börjar skratta, det var så galet patetiskt. Under tiden sitter jag och funderar på hur gammal hon egentligen är och just i det ögonblicket hör jag TB fråga : Hur gamla är ni?
Hon tittar på sin kompis och sen svarar hon : Tillräckligt gamla...
Av någon anledning så väljer hennes kompis som suttit tyst hela den här stunden att svara: Vi är bra mycket äldre än dig (vilket fick mig att skratta för att jag nu insåg att hennes kompis var min gamla lärares dotter och att hon typ full?)
Hur som helst så fortsätter dom att häva ur sig en massa "smarta" kommentarer för att i slut ändan säga att dom är 95:or!! I mean DAMN

Tror du jag blev något chockad, jag menar sen när blev 14-åringar så här kaxiga?! Nu försöker jag inte låta gammal och mogen eller så men asså när jag var 14 kunde jag fan aldrig tänka mig säga något sånt. Sen när blev det "coolt" att vara uppkäftig? Det värsta var att hon själv inte insåg hur uppkäftig hon var. Jag förstår verkligen inte vad som händer med alla nu för tiden....SINNES!

Inga kommentarer: